Algemene voorwaarden

Laatste aanpassing: 1 november 2021

Algemene Voorwaarden Consumenten

Deze ‘Algemene Voorwaarden Consumenten’ zijn van toepassing op de relatie tussen Silly Wood City en de Consumenten. Handelaars verwijzen wij door naar de ‘Algemene Voorwaarden Handelaars’.

1. Definities

Aanbod : het product –en dienstenaanbod van de Handelaar dat door de Consument via het Platform bij de Handelaar kan worden besteld.

Bestelling: een bestelling van de Consument via het Platform bij de Handelaar van het door de Consument geselecteerde Aanbod.

Consument: een natuurlijk persoon of rechtspersoon die een Bestelling plaats via het Platform.

Overeenkomst: een overeenkomst tussen de Consument en de Handelaar met betrekking tot een Bestelling en de bezorging of het afhalen van de Bestelling.

Platform: de website(s), apps, tools en andere hulpmiddelen van Silly Wood City en aan haar gelieerde bedrijven en zakelijke partners waarop de Service beschikbaar wordt gemaakt.

Handelaar: een bedrijf dat gerechten, dranken en aanverwante artikelen bereidt en verkoopt en voor de totstandkoming en betaling van Overeenkomsten het Platform gebruikt.

Handelaarsinformatie: de informatie van de Handelaar met betrekking tot, onder andere, bedrijfs -en contactgegevens, algemene informatie, productaanbod (gerechten, bijgerechten, opties en dranken), prijzen voor ieder afzonderlijk product (inclusief BTW), bedrijfslogo, grafisch materiaal, bezorggebied, bezorgkosten en minimale bestelbedragen.

Service: de commerciële diensten en/of werkzaamheden die door Silly Wood City worden aangeboden aan de Consument, onder meer bestaande uit het publiceren van het Aanbod, het faciliteren van het tot stand komen van Overeenkomsten en het doorsturen van Bestellingen naar de relevante Handelaar.

Silly Wood City: Silly Wood City handelend voor zichzelf of partijen die met Silly Wood City een overeenkomst hebben om het platform te gebruiken onder een andere naam.

2. Identiteit van Silly Wood City

Silly Wood City NV handelend onder de naam ‘Silly Wood City’

Adres hoofdvestiging:

Zelliksebaan 12

3460 Bekkevoort

België

ONR BE0476 943 456

Correspondentieadres:

Zelliksebaan 12

3460 Bekkevoort

België

Email: info@sillywoodcity.be

Tel: +32 470 10 35 61 (tijdens werkdagen bereikbaar van 09:00 tot 18:00)

3. Toepasselijkheid

1. Deze Algemene Voorwaarden Consumenten zijn slechts van toepassing op de Service. Silly Wood City is niet verantwoordelijk voor het Aanbod. Op het Aanbod zijn daarnaast, indien van toepassing, de algemene voorwaarden van de Handelaar van toepassing.

2. De Consument gaat door middel van het plaatsen van een Bestelling direct een Overeenkomst met de Handelaar aan voor de levering van het door de Consument geselecteerde Aanbod. De Consument is gebonden aan de Bestelling en heeft geen recht op terugbetaling, behalve in het geval van annulering door de Handelaar op grond van artikel 6 hieronder.

4. Het Aanbod

1. Silly Wood City publiceert het Aanbod namens de Handelaar op het Platform, overeenkomstig de door de Handelaar aangeleverde Handelaarsinformatie. Silly Wood City aanvaardt geen verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor de inhoud van het Aanbod en van de Handelaarsinformatie op het Platform. De Handelaar kan ingrediënten en additieven gebruiken voor gerechten en dranken, die allergieën en intoleranties kunnen veroorzaken. Als een Consument allergisch is voor bepaalde voedingsmiddelen, raden wij aan om telefonisch contact op te nemen met de Handelaar voor actuele allergeneninformatie voordat de bestelling wordt geplaatst.

2. Silly Wood City geeft alle Handelaarsinformatie zodanig weer, dat voor de Consument duidelijk is wat zijn rechten en verplichtingen zijn die aan de aanvaarding van het Aanbod zijn verbonden.

3. Silly Wood City aanvaardt geen aansprakelijkheid voor de bereikbaarheid van het Platform.

5. De Overeenkomst

1. De Overeenkomst komt tot stand op het moment dat de Consument de Bestelling definitief maakt door het klikken op de knop ‘Bestelling Bevestigen’ tijdens het proces van het plaatsen van een Bestelling via het Platform.

2. Na ontvangst van de Bestelling, zal Silly Wood City de Bestelling elektronisch aan de Consument bevestigen.

3. De Overeenkomst kan alleen door de Handelaar worden uitgevoerd als de Consument correcte en volledige contact- en adresgegevens verstrekt bij het plaatsen van de Bestelling. De Consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan Silly Wood City of de Handelaar te melden.

4. In verband met informatie over de status van zijn Bestelling, dient de Consument na het plaatsen van de Bestelling telefonisch of per e-mail (zoals aangegeven bij het plaatsen van de Bestelling) bereikbaar te zijn voor zowel de Handelaar als Silly Wood City.

5. Indien de Consument kiest voor bezorging van de Bestelling, dan dient hij aanwezig te zijn op het door de Consument aangegeven bezorgadres om de Bestelling in ontvangst te kunnen nemen.

6. Indien de Consument kiest voor het afhalen van de Bestelling, dan dient hij op de gecommuniceerde tijd aanwezig te zijn op de afhaallocatie van de Handelaar, die in de bevestigingsmail, tekstbericht of push notificatie door het Platform is weergegeven.

7. Bij aflevering van de Bestelling kan de Handelaar vragen om identificatie als de Bestelling alcoholische producten of andere producten met een leeftijdslimiet bevat. Als de Consument zich niet adequaat kan identificeren of niet voldoet aan de minimumleeftijdseisen, weigert de Handelaar de betreffende producten aan de Consument te leveren. In dit geval kunnen annuleringskosten in rekening worden gebracht

8. Silly Wood City aanvaardt geen aansprakelijkheid in verband met de uitvoering van de Overeenkomst.

6. Ontbinding van de Overeenkomst en annulering van de Bestelling

1. In verband met de bederfelijkheid van het Aanbod geldt dat de Consument geen recht heeft om de Overeenkomst te ontbinden. Bestellingen kunnen niet door de Consument bij Silly Wood City worden geannuleerd. Annulering van de Bestelling door de Consument bij de Handelaar is slechts mogelijk indien de Handelaar expliciet aangeeft dat Annulering van de Bestelling door de Consument mogelijk is.

2. De Handelaar heeft het recht de Bestelling te annuleren indien bijvoorbeeld het Aanbod niet meer beschikbaar is, de Consument een incorrect of onbereikbaar telefoonnummer, andere contactgegevens heeft opgegeven of in geval van overmacht.

3. Indien de Consument een valse Bestelling plaatst (bijvoorbeeld door foutieve contactgegevens door te geven, niet te betalen of door niet aanwezig te zijn op de bezorglocatie of afhaallocatie om de Bestelling in ontvangst te kunnen nemen) of anderszins zijn plichten die voortvloeien uit de Overeenkomst niet nakomt, dan kan Silly Wood City besluiten om toekomstige Bestellingen van de betreffende Consument te weigeren.

4. Silly Wood City heeft het recht om namens de Handelaar Bestellingen te weigeren en Overeenkomsten te annuleren, indien er gerede twijfel bestaat over de juistheid of authenticiteit van de Bestelling of de contactgegevens. Indien Silly Wood City een Bestelling annuleert die al betaald is, dan zal Silly Wood City ervoor zorgen dat dit bedrag overgeboekt wordt op de dezelfde rekening als waarvan de betaling heeft plaatsgevonden. Indien de Consument schijnbaar valse of frauduleuze Bestellingen plaatst, dan kan Silly Wood City hiervan aangifte doen bij de politie.

7. Betaling

1. Op het moment dat de Overeenkomst tot stand is gekomen overeenkomstig artikel 5.1 van deze Algemene Voorwaarden Consumenten, is de Consument verplicht om de Handelaar te betalen voor de Bestelling. Door de Consument kan aan deze betalingsverplichting worden voldaan door te betalen met een online betaalmiddel via het Platform of door betaling aan de Handelaar aan de deur of op de afhaallocatie.

2. Behoudens het bepaalde in artikel 6.4, van deze Algemene Voorwaarden Consumenten, is het (gedeeltelijk) terugboeken van een online betaling alleen mogelijk indien de Bestelling niet (geheel) geleverd kan worden. De terugboeking vindt altijd plaats op dezelfde rekening als waarvan de betaling heeft plaatsgevonden en zal worden uitgevoerd door de Handelaar.

8. Klachtenregeling

1. Klachten van de Consument over het Aanbod, de Bestelling of de uitvoering van de Overeenkomst, dienen bij de Handelaar te worden neergelegd. De exclusieve verantwoordelijkheid voor het aanbod van de Handelaar en de uitvoering van de overeenkomst ligt bij de Handelaar. Silly Wood City kan alleen een bemiddelende rol aannemen.

2. Als de Consument een klacht heeft over de Service, dan dient de klacht via het contactformulier, per e-mail of schriftelijk via de post te worden gecommuniceerd aan de klantenservice van Silly Wood City op het in artikel 2 van deze Algemene Voorwaarden Consumenten aangegeven contactadres.

3. Nadat de klacht door Silly Wood City is ontvangen zal Silly Wood City zo snel mogelijk, doch uiterlijk binnen een week, reageren met een ontvangstbevestiging. Silly Wood City streeft ernaar de klacht zo snel mogelijk, doch uiterlijk binnen 2 weken te behandelen.

4. Klachten zoals omschreven in de leden 1 en 2 van dit artikel, moeten binnen bekwame tijd nadat de Consument de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij respectievelijk de Handelaar (lid 1) of Silly Wood City (lid 2).

5. De Europese Commissie beheert een ODR platform. Dit platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Silly Wood City sluit het gebruik van Alternative Dispute Resolution als bedoeld in de richtlijn 2013/11/EU niet expliciet uit. Het e-mailadres van Silly Wood City is info@sillwoodcity.be.

9. Beroeps- aansprakelijkheidsverzekering

1. Silly Wood City heeft een beroepsaansprakelijkheidsverzekering afgesloten bij:

AG Insurance NV

Berchemstadionstraat 70

2600 Berchem

België

Polis nummer

via de volgende verzekeraar:

België

De beroepsaansprakelijkheidsverzekering heeft als verzekeringsgebied de gehele wereld, met uitzondering van de Verenigde Staten van Amerika en Canada.

10. Inzicht en correctie van opgeslagen persoonsgegevens

1. Silly Wood City verwerkt persoonlijke gegevens van de Consument. Op de verwerking van persoonsgegevens is het Privacy Statement van toepassing.